לא אחת אני נתקלת בשאלה: כמה עולה אתר?
השאלה הזו אמנם מאוד הגיונית ופשוטה, אך המענה עליה אינו יכול להיות מיידי. כל עסק זקוק לאתר שונה, המותאם לשירותים שהוא מציע, לקהל היעד שלו ולצרכיו הספציפיים. כדי לקבוע מחיר לאתר, יש להבין לעומק את כל הגורמים הללו.

קבלת מחיר לאתר לא דומה לקבלת מחיר לירקות בשוק

במידה ותשאלו בעל מקצוע כמה עולה אתר, סביר להניח שיעלו השאלות הבאות:

  1. איזה סוג אתר? האם מדובר בחנות אונליין, אתר תדמית או דף נחיתה?
  2. על איזו פלטפורמה יפותח האתר? האם מדובר בוורדפרס, WIX, מג'נטו, שופיפיי או פלטפורמה אחרת?
  3. האם יש צורך בשירותי עיצוב? האם דרוש לוגו חדש או מיתוג ייחודי לעסק?
  4. מה יהיה הדומיין של האתר? הדומיין הוא הכתובת של האתר, אותה מזינים בשורת הכתובת בדפדפן כדי לגשת אליו. עלות הדומיינים משתנה ויש לקחת זאת בחשבון.
  5. איפה יאוחסן האתר? ניתן לאחסן את האתר בחברות ישראליות כמו מקסטור, יופרס ודומיו, או בשרתים בינלאומיים כמו אמזון או גו-דאדי. עלויות האחסון משתנות מחברה לחברה.
  6. מה הפונקציונליות הנדרשת באתר? האם יש צורך להתממשק למערכות מסוימות, כגון מערכות CRM או מערכות דיוור?
  7. האם יש צורך בסליקה? אם מדובר באתר חנות, ונרצה לאפשר ללקוחות לבצע סליקת אשראי ברכישה, יהיה צורך לרכוש תוסף סליקה או להתממשק באמצעות API של אחת החברות המובילות, כגון משולם, פלאקארד או טרנזילה.

 

לאחר מענה על השאלות הנ"ל, בעל המקצוע יוכל להעניק הערכת מחיר. חשוב לציין כי מדובר בהערכה בלבד; הצעה מדויקת תינתן רק לאחר אפיון מעמיק ותכנון העבודה.

לאחר האפיון נוכל לדעת את כמות העמודים, השירותים או המוצרים של העסק, תכנון התממשקות אם יש צורך, בדיקה לרכישת תמונות, אייקונים, גופנים ותוספים (המשתנים בין אתר לאתר) ועוד…
לאחר מכן ניתן יהיה לגבש הצעה סופית.


רוצים לקבל הערכת מחיר?

שלחו אלינו הודעה ונחזור אליכם